2015. aug 10.

Így szellőztess kánikulában

írta: Ivanyos Juci
Így szellőztess kánikulában

lepedo1_1.jpgNapok óta 30 fok felett van a nappali hőmérséklet, és pár napja már éjjel sem megy 25 fok alá. Ebben a kánikulában a gondolataim annyira lelassulnak, a végtagjaim pedig annyira elnehezülnek, hogy csak komoly nehézségek árán tudom megcsinálni a dolgaimat.

A lakásban, ahol lakom nincs légkondi, ha kinyitom az ablakot, a beáramló negyven fok percek alatt átfűti a lakást, és oda a maradék elviselhető levegőnek. Szellőztetni viszont időnként mindenképp érdemes, én mondjuk napjában többször is szeretek, mivel könnyen összegyűlik a por a lakásban.

Az ötletet a már hatvanas éveiben járó, valószínűleg már komoly háztartási tapasztalatokra szert tett főbérlőm (egyben szomszédom) tanácsolta. Egyszerű, de ésszerűnek tűnő tipp

  • Moss ki egy pár lepedőt (lehetőleg minél nagyobbakat, a szín nem fontos).
  • Ne centrifugáld ki, vedd ki vizesen a mosógépből és akaszd az ablak elé (én a függönycsiptetőre tettem). A nagyobb hatás kedvéért bejárati ajtó fölé is felapplikáltam egyet.
  • Nyisd ki az ajtót/ablakot (ami előtt van nedves lepedő). Hagyd addig nyitva, amíg nem szárad meg a lepedő. Érdemes odafigyelni, hogy tényleg csak rövid ideig hagyd nyitva az ajtót/ablakot, mert a melegben nagyon gyorsan megszárad a textil.

Hatás:

  • Kellemes illatok, egyrészt, mert kiszellőztetettem, másrészt, mert átjárja a levegőt a mosószer/öblítő illata.
  • Megmarad a hidegebb hőmérsékletet. Nem melegszik fel annyira az ajtó/ablak a nap végére.
Szólj hozzá