2015. okt 12.

Így neveld a trópusi szobakerted!

írta: D.Krisztián
Így neveld a trópusi szobakerted!

Lépésről-lépésre

Az akvarisztikától jutottam el eddig a kis trópusi világig. A halak után elkezdtek érdekelni a vízben és egyben szárazföldön élő állatkák: vásároltam pár tarisznyarákot, és berendeztem nekik az első terráriumomat. Ez még csak mohákból, kövekből állt.
1_1.jpg
Eközben elég sok külföldi fórumot olvastam végig a tartási körülményeikről, így bukkantam rá a viváriumok, paludáriumok világára. Mindenképp a trópusi vonal mentén akartam elindulni, így a magas páratartalomra, hőmérsékletre, szellőzésre kellett odafigyelnem. Szerencsére, ma már elég sok magyar barkács fórum létezik, ahol rengeteg segítséget kaptam. Jöhetett a kezdés, amihez egy terrárium alkalmi vétele is hozzásegített.
1. Az alap egy 100x90x50-es terrárium.
1.jpg
2. Minden megoldható amúgy villámgyorsan, ha az embernek elég pénz áll a rendelkezésére. Mivel ez rám nem igaz, maradt a házi megoldás. Saját kezűleg épített hátterem:
2.jpg
A hátterezést nagyjából egy hét alatt sikerült megcsinálnom. Hungarocell van az üvegen, ami azért kellett, hogy egyszerűbb legyen eltávolítani, ha valami balul sülne el. Purhab az egész alapja, mivel könnyű vele dolgozni. Kerültek bele faágak, kérgek illetve műanyagcserepek. Miután megszáradt, lekentem szilikon ragasztóval, és megszórtam barna tőzeggel. Ez jól tartja a nedvességet és az epifita növények is szeretik.

3. A hátterezés után egy ideig csak a növényekről próbáltam minél több infót beszerezni. Végigjártam több üzletet és átnéztem a webshopok kínálatát is. A szobakertben található növények a teljesség igénye nélkül: broméliák, fittónia, páfrány, tillandsia, erdei moha, terresztris rencék, harasztok és orchidea.

4.jpg

Mindegyik növény könnyen beszerezhető a nagyáruházak vagy webáruházak bármelyikében.

4. Folyamatosan próbálom bővíteni a növények listáját illetve próbálkozom akváriumi növényekkel is a szárazföldön. Erre nyújt segítséget egy Hygrolon nevű szövet, ami rendkívül jó víztároló képességű. Sajnos itthon elég nehéz hozzájutni sok mindenhez vagy pedig megfizethetetlen áron vannak, így szinte minden technikai rész külföldről származik. Jelenleg pár geosesarma lakja:
5.jpg
Tervben vannak még nyílméregbékák is, de mindenek előtt a növényzetet szeretném rendben tudni.
Nagyjából ennyi a története ennek a számomra kis trópusi csodának. Egy pici kézügyességgel viszonylag kevés pénzből megoldható mindez, és remek látványt nyújt bármelyik lakásban.

Szólj hozzá

virág növény terrárium egzotikus